Què passa amb els carbohidrats?

Un macronutrient importantíssim, — és molt necessàri pel creixement, el metabolisme, tiroides, sensació de calma i moltes altres funcions imprescindibles del cos—, els carbohidrats han tingut una mala propaganda durant els darrers 20 anys. Tot i això, tenen un paper molt rellevant en com ens sentim ja que és el combustible que prefereix el cervell, els ronyons i els glòbuls vermells.

Només hi ha dos combustibles que pot fer servir el nostre cos: la glucosa i el greix. Normalment sol utilitzar una combinació de les dues coses. 
A l'hora de decidir quin fer servir el sistema nerviós té un paper molt important a l’hora de decidir quina és la millor proporció de cada un.

Els hidrats de carboni (ja siguin midons o sucres) es descomponen durant la digestió en glucosa i aquesta glucosa es desplaça del sistema digestiu a la sang. Les proteïnes es descomponen en aminoàcids per utilitzar-los en el manteniment dels músculs, la creació de cèl·lules del sistema immunitari i la creació de neurotransmissors que influeixen en el vostre estat d’ànim. Si ens sobren aminoàcids d'aquests els convertim en glucosa perquè es puguin utilitzar com a energia. Per exemple, això també es podria produir quan no mengeu prou hidrats de carboni  i es necessita més combustible pel cervell. 
El greix, en canvi, triga més a descompondre’s i ofereix una font d’energia més sostinguda. A més, és meravellosament saciant. El truc és assegurar-vos com crear les condicions que us permeten utilitzar aquest greix com a combustible de manera eficient.

Per tant, important recalcar que: 
Necessitem un cert nivell de glucosa a la sang per mantenir la nostra vida.

Si no consumiu hidrats de carboni/sucres, una opció que té el vostre cos és alliberar una cascada d’ADRENALINA per mobilitzar la glucosa emmagatzemada als músculs i al fetge (com a glucogen). Aquest pot ser el motiu de perquè us desperteu a mitja nit o perquè les persones que segueixen una keto a llarg plaç edevenen nervioses. Un cop esgotades les vostres reserves de glucosa del teixit muscular es descompondrà per convertir els aminoàcids que s’alliberaran de nou en glucosa. I ara reflexiones per què des de que has reduit els carbohidrats estàs més angoixat i nerviòs o excitat?

Les necessitats de carbohidrats de cadascú són diferents i minimitzar-les massa o evitar-les del tot pot suposar un estrès grandiòs pel cos. És molt més beneficiós discernir sobre els tipus de carbohidrats que menges i com els consumeixes.

Ara vull que reflexioneu en la diferència de carbohidrats: Com per exemple entre un caramel i una carbassa. El primer el conciderem un aliment molt processat que no ens aporta cap mena de nutrient, està ple de colorants i conservants i d'altra banda la carbassa ens aporta nutrients i fibra necessàris perquè el nostre cos faci les seves funcions.

Finalment donts vull que reflexioneu a l'hora de limitar els carbohidrats. Si els voles reduir, feu-ho amb tots aquells que estiguin processats i centreu-vos en consumir verdures d'arrel, fruita, arròs integral,.. els quals afavoreixen el funcionament del nostre sistema digestiu.


Recordeu que és importantíssim combinar els carbohidrats amb proteïna o greix per tal de que l’absorció de glucosa al torrent sanguini sigui més lenta i no ens produeixi pics. Si molts diabètics seguissin aquesta simple regla no els faria falta la famosa METFORMINA.

Fins aquí.. com sempre una abraçada de tot cor,

MARIONA

Deja una respuesta

Introduce tus datos o haz clic en un icono para iniciar sesión:

Logo de WordPress.com

Estás comentando usando tu cuenta de WordPress.com. Salir /  Cambiar )

Imagen de Twitter

Estás comentando usando tu cuenta de Twitter. Salir /  Cambiar )

Foto de Facebook

Estás comentando usando tu cuenta de Facebook. Salir /  Cambiar )

Conectando a %s